Tuesday, May 14, 2013

Wine Tasting Party @home Report


My first Wine Tasting Party finished successfully!
I hope everyone enjoyed as well.

I went to bottle shop afternoon and I found one of wines that I wanted to buy was sold out then I had to chose something else.
That wine I bought was superb!!!
I will write testing note later, it was really well balanced Australian Shiraz!

And I made Wine Tasting Sheet to let everyone pay attention what they should see, smell and taste!
Later they can look at this note, and remember how they tasted, felt these wines.

After tasting, we enjoyed DRINKING wines and some food and lots of CHATTING!!
Some of them were first met here though, now we know each other quite well.
Yes, we talked a lot about ourselves!

I am really happy that I held this party and I am going to do it again with different theme.
What would be good? and When next??


第一回ワインテイスティング会、無事終了しました~♪
とても楽しかったー!

当日の昼間にワインを買いに行ったら
なんとお目当てのワインが売り切れており・・・(1週間前にはあったのにね)
急遽違うワインを購入するということになりましたが、このワインが大当たりでした~。
テイスティングノートは後日アップします。

ワインテイスティングシートなるものも作成し、じっくりワインを味わいながらすすめていきました。
後日見返して、どのワインを飲んだときどう感じたかを思い返すことが出来るので記録するのはとてもいいんじゃないかと思います。

テイスティング後は、おつまみも用意して飲んでおしゃべり楽しみました~♪
初めてお会いする方もいましたが、たくさん話もできたので本当によかったです。

このような会が開けて本当に楽しかったです。次回はテーマを変えてまた開催します!
どんなテーマがいいかな?そして次はいつ開催かな~!?





"Award Winning Australian Wine Tasting" @13th May 2013, $15pp

No comments:

Post a Comment