Friday, June 14, 2013

Wine Tasting Party @ Home Report


I held my second Wine Tasting Party @ Home on 4th of June!
I chose Great Australian Whites, Eden Valley Riesling, Hunter Valley Semillon and Pemberton Sauvignon Blan/ Semillon blend. Each one has very different character so that everyone could find wine they like most.
I opened one bottle of red (Smithbrook Merlot 2010) because I thought if someone would like to enjoy red wine as well, but after tasted very nice whites, nobody wanted to drink dry red!

The same as last time, after tasting wines we had some finger food and enjoyed chatting.

Having held this party, I found one difficult point. It is about Food.
I am not a good cook, I have budget, there are not many options. 
It will be a similar line up every time which is boring, isn't it?
What should I do?

第2回ワインテイスティングパーティを6/4に開催しました!
今回は”オーストラリアの白”をテーマに
エデンヴァレーのリースリング
ハンターヴァレーのセミヨン
ペンバートンのソーヴィニョンブランとセミヨンのブレンド
を用意しました。

それぞれまったく違うキャラクターを持つワインだったので、参加者それぞれ好みに合ったワインを見つけ、楽しむことが出来ました。
もしかしたら赤も飲みたい人がいるかもと思い1本私のセラーから開けたのですが、テイスティングした白がどれも素晴らしいものだったので赤がちょっときつく感じましたね。

前回と同じくテイスティングの後はおつまみといっしょにおしゃべりタイム!
今回初めて参加された方が2名いらっしゃいましたが、恋バナに花が咲きあっという間に時間がすぎていきました。とても楽しかったです♪

第2回も無事終えてほっとしてはいますが、ひとつ気になることがあります。
それはテイスティングの後にだすおつまみのことです。
私自身料理は得意ではないのと、予算が決まってしまっているので毎回似たような品揃えになってしまいます。
ワインに合わせる軽いおつまみといえばチーズやクラッカー、オリーブなのでいいのでしょうが、なんとなく毎回同じようなものではつまらないかなあとも思い・・・。
どうしたものかと考え中です。

次回のテーマとあわせて、おつまみについても工夫しないとなあと思います。


"Great Australian White Wine Tasting" @4th June 2013, $15


No comments:

Post a Comment